VÅRA KLASSBESKRIVNINGAR

Open your heart
Hatha Flow, 75 min
Annette Pettersson, Studio YogaNu

En stimulerande klass där vi har fokus på att öppna upp hjärtat/bröstkorgen
genom att förlänga och stärka ryggen. Bakåtböjningar kallas ofta för hjärtöppnare
då vi inte bara släpper på fysiska spänningar men även emotionella. Klassen börjar
med pranayama (andningsövning) för att hitta längd i ryggen och en expansion i
bröstkorgen. Vi fortsätter med ett härligt vinyasa flöde till skön musik där vi mjukar
upp höfter, axlar och bröstrygg inför sköna och hälsosamma bakåtböjningar.
Genom att få energin att flöda kan vi släppa på negativa känslor och blockeringar
som vi inte behöver bära med oss. Tillsammans skapar vi energi och glädje på
yogamattan.

Go Yinside
Ayur Yin Yoga, 75 min
Vivianne Nyberg, Helhetsakademin

Du bjuds in till en yin yoga klass där vi tar oss igenom områden i kroppen som ofta ansamlar stress och anspänning, nämligen lever och gallblåsa. Här kan också känslor som ilska, frustration och aggression vara lagrade. Denna typ av känslor återfinns ofta i våra inre organ, inte minst i lever och galla. Genom att stimulera meridianerna som försörjer dessa organ får vi möjlighet att släppa taget om ansamlade känslor som vi tidigare inte fått leva ut samtidigt som reningen av kroppen blir mer effektiv.

När vi genom yin yogans lugna form möter anspänning, stillar oss i den och är närvarande i andetaget frigörs energi som skapar känslan av friare flöde och därmed ofta bidragande lätthet som följd.

Embrace your power
Power Flow 60 min
Cecilia Alm, Raw yoga

En klass fylld med härliga & vackra flöden där du utmanas både i kropp & knopp. På ett pedagogiskt sätt arbetar vi igenom hela kroppen och utmanar, omfamnar och hyllar din styrka. Vi balanserar upp de mest utmanande flödena genom att stanna upp, sluta ögonen och lyssna inåt. Känna, reflektera; Vad säger kroppen till dig. Den här klassen matchas med musik med en härlig up-beat och kommer förmodligen inspirera dig till att gå all in to ”embrace your power”.

Balanced Body, Still Mind
A Yin & Yang class, 75 min
Stephanie Sanders, Steph Sanders Yoga

We begin with yin to bring our attention inward, paying special attention to connective tissue and joints in the lower body. Through a grounding rhythmic flow, we start to build more heat in the body. As we focus on the hips, this class will offer a break for the shoulders and upper body and is free from chaturanga/vinyasa transition. To close, we will return to yin and stillness to observe where our practice has taken us. Class taught in English. 

Kundalini Power & meditation delux, 60 min
Lina Nilsen, Omegahälsan

Du bjuds på ett energigivande pass från den mångfasetterade Kundaliniyogan som tar hand om alla delar av dig som människa, både den fysiska, själsliga och mentala. Vi tränar uthållighet, styrka, smidighet som ger kroppen optimal vitalitet och vakenhet. Du får även uppleva hur meditation kan ge ditt sinne konsten att uppleva stillhet och en expanderad närvaro. En upplevelse för att skapa en skönare värld, både inom dig och utanför dig.